niedziela, 2 czerwca 2013

Netykieta

Cześć.
 Wiele dziewczyn popełnia błędy etyczne. A szczególnie te bardzo młode. Dlatego postanowiłam napisać coś co im może pomóc.
 Netykieta to nic innego jak etykieta sieciowa. Jest to kodeks obowiązujący w komunikacji internetowej.
 Jak jej przestrzegać?
• Należy pisać jasno, na temat.
• Należy zwracać uwagę na pisownię.
• Nie należy nadużywać wielkich liter, emotikonów oraz skrótów internetowych.
• Należy lekceważyć zaczepki słowne.
• Nie należy być wulgarnym, agresywnym.
• Nie powinno się rozpowszechniać plotek.
• Nie podszywać się pod kogoś innego.
• Nie stosuj prowokacyjnych pseudonimów.
• Nie należy używać zbyt długich podpisów.
• Nie należy stosować kolorowych czcionek.
• Należy szanować prawo innych do wyrażania poglądów.
• Gdy ktoś łamie zasady netykiety, grzecznie go poinformuj.
 Jak pisać bloga?
• Należy zadbać o właściwy dobór tła i elementów graficznych.
• Należy starannie przemyśleć tytuł postów.
• Należy zastosować odpowiedniej wielkości, rodzaju czcionki.
• Należy podzielić tekst na akapity.
• Musisz uszanować prywatność innych osób.
• Należy wyraźnie wyróżnić cytaty.
• Należy zadbać o dobry styl wypowiedzi.
 Mam nadzieję, że po części Wam to pomoże.

18 komentarzy:

  1. Oj żeby wszyscy netykiety przestrzegali, to internet byłby lepszy. :) Mam jednak wrażenie, że nigdy nie będzie już lepiej " an tych naszych internetach".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja strasznie nie lubię jak ktoś łamie zasady.

      Usuń
  2. Przydatne zasady, staram się ich przestrzegać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny pomysł z tą natykietą. Śliczne zdjęcie.
    Ps. Pytałaś się mnie gdzie kupiłam sukienkę, no więc w miejscowym sklepie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ach, teraz mało kto tego przestrzega.. ;/

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratulacje zostałaś nominowana przeze mnie do nagrody Liebster Blog ! :D
    Więcej tu : http://marcepan94.blogspot.com/2013/06/liebster-po-raz-2.html

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo przydatne :)
    Obserwuję i liczę na rewanż :) http://linka-kattalinka.blogspot.com/
    Możliwe, że będę wpadać tu częściej. Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  7. KAZDY POWINIEN TEGO PRZESTRZEGAC ;*
    ŚWIETNY BLOG =)
    WPADNIESZ, SKOEMNTUJESZ, ZAOBSERWUJESZ?????+OBSERWUJĘ I LICZĘ NA REWANŻ
    ZAPRASZAM !!!!!!!!!!
    http://tiffani426.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Przydatne, ale i tak połowa osób korzystających z internetu ich nie przestrzega. Z resztą, zasady są po to aby je łamać :)

    OdpowiedzUsuń
  9. świetny pomysł na post ! :-)
    przydatne i madrę uwagi

    http://p-aulla.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Sama kiedyś się wzorowałam na netykiecie i dobrze, pomogła mi... Jednak z czasem w swoich tekstach nie czułam siebie, nie sprawiały mi przyjemności, dlatego nie nalezy przesadzać :)

    am-aam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne zasady, szkoda jednak, że tylko nie liczni się do nich stosują ;/.

    OdpowiedzUsuń
  12. Praktycznie! ^^
    Zapraszam do mnie i do obserwowania ;d

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do wyrażania opinii.