czwartek, 26 września 2013

Kulturalnie #1

Cześć dziewczyny!
W dzisiejszym poście chcę opowiedzieć Wam troszkę o trzech bardzo dobrych filmach. Śmiało mogę powiedzieć, że podbiły moje serce. Ze względu na to, że leżę całe dnie w łóżku przez chorobę mogę sobie pozwolić na leniuchowanie. Jeśli znacie jakieś dobre filmy to oczywiście dajcie mi znać.
* Na pierwszy ogień pójdzie film pt. " Oszukane ".
Od kąt film wszedł do kin chciałam na niego pójść. Po zwiastunie który leciał bardzo często w TVN stwierdziłam, że to jest na pewno dobry film. Niestety nie było mi dane pójść na niego do kina. Ale na całe szczęście obejrzałam go wczoraj i miałam dobre przeczucia.
Film opowiada o dwóch dziewczynach. Natalii oraz Magdzie które się kompletnie nie znają. Natalia jest baletnicą jej matka jest nauczycielka baletu. Przyjechały do Krakowa po kilkunastu latach. Nowa szkoła, nowe otoczenie, nowe życie. Pewnego dnia wracając do domu z grupą nowych znajomych poznała pewnego chłopaka który pomylił ją z kimś innym. I tak zaczyna się cała historia. Dziewczyny poznają się na dyskotece co najdziwniejsze wyglądają tak samo. Czy są bliźniaczkami? Czy jeden chłopak może zniszczyć dwie bliskie sobie dziewczyny? jeśli chcesz poznać sekrety filmu i dalszą część to koniecznie obejrzycie.
* Drugi film nosi tytuł " Weronika postanawia umrzeć ".
Szczerze mówiąc kiedy przeczytałam tytuł  filmu pomyślałam sobie, że ten film będzie nudny, drętwy i będzie miał podobną fabułę do filmów o tematyce śmierci. Przyznaję, że się bardzo ale to bardzo pomyliłam.
Film opowiada o kobiecie która tak na prawdę ma wszystko. Jednak czegoś jej brakuje, jednak z czymś nie potrafi sobie poradzić. Pewnego dnia postanawia przedawkować tabletki. Po jakimś czasie budzi się ze śpiączki i dowiaduje się, że jest w szpitalu psychiatrycznym. Lekarz informuje ją, że zostaje jej bardzo mało czasu ponieważ zniszczyła swoje serce. Na początku Weronika chce skrócić sobie czas oczekiwania na śmierć ale nie udaje się jej. Jeśli chcesz dowiedzieć się jak zakończył się ten ' dramat ' to po prostu znajdź tą godzinkę i obejrz. Co do końcówki filmu to spodziewałam się czegoś innego.. a tu jednak taka niespodzianka.
* No i już ostatni film typowo historyczny " 1920 Bitwa Warszawska ".
Kolejny film który chciałam obejrzeć od kiedy ujrzałam zawiastuny w telewizji.
Film opowiada o polce, polakach po podpisaniu Traktatu Wersalskiego. O wojnie polsko-bolszewickiej.
Jest oczywiście w filmie motyw miłości. Ale w tamtych czasach miłość to był jeden z tych podstawowych walorów życia.
Jeśli interesujecie się historią to zachęcam do obejrzenia filmu. Nie opisuję go szczegółowo bo zdaję sobie sprawę, że nie każdy lubi takie filmy. Jednakże wydaje mi się, że każdy polak powinien zobaczyć ten film. Bo większość nawet nie wie, że była wojna polsko-bolszewicka. 
To tyle na dziś. Mam nadzieję, że chociaż zachęciłam Was do obejrzenia któregoś z  filmów. 

30 komentarzy:

  1. Weronika postanawia umrzeć jest filmem nakręconym na podstawie książki Paula Coelho :) Bardzo podobał mi się ten film pomimo, że nie lubię dobrych zakończeń ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z chęcią obejrzę film OSZUKANE :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Weronika postanawia umrzeć - przeczytałam książkę i jakoś mi się nie spodobała. Może film będzie lepszy? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamierzam przeczytać książkę to dam Ci znać :)

      Usuń
  4. Bitwę Warszawską widziałam, wzruszyła mnie muszę przyznać, ale to jeszcze nie jest to co mogłabym dodać do sekcji najlepsze z najlepszych =) Weronika postanawia umrzeć czytałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zachęciłaś mnie do obejrzenia "Weronika musi umrzeć" :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie oglądałam żadnego z tych filmów , ale zachęciłaś mnie do oglądnięcia ,, Weronika musi umrzeć ''
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie oglądałam żadnego, ale bardzo mnie zachęciałś do nadrobienia tego :)


    Zapraszam do nas :*

    martaandnika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja byłam na "Oszukanych" w kinie, a we wtorek nabyłam ten film na DVD :D
    Dla zainteresowanych: DVD "Oszukane" jest dodatkiem do dwutygodnika Gala i miesięcznika Claudia w cenie 39,99 zł ;) Cena może nie jest zbyt zachęcająca do zakupu, ale dla tego filmu na prawdę WARTO !! :))))))))
    A co do propozycji filmów ode mnie dla Ciebie, to już w którymś ze wcześniejszych postów podawałam Ci swoje propozycje, ale, żebyś nie szukała, to wymienię je jeszcze raz - podaję również angielskie tytuły: "Dzieci gorszego Boga" = "Children of A Lesser God", "Błoga cisza" = "Sweet Nothing in My Ear", "Dziecko ze śmietnika" = "Dustbin Baby" [oglądałam ten film chyba 3 razy i za każdym razem ryczałam w tym samym momencie], "Wybór Gracie" = "Gracie's Choice", "Ze slumsów na Harvard" = "Homeless to Harvard", "Zamienione przy urodzeniu" = "Switched at Birth" :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ostatnio szukałam fajnych filmów. ale za cholerę nie mogłam nic znaleźć, z twojej recenzji przekonałam się na ''Oszukane'' , także no, oglądam!:D

    OdpowiedzUsuń
  10. Oszukane - bardzo chciałam iść na to do kina ale nie wypaliło ;c

    dreamcom21.blogspot.com

    Obserwuję.!

    OdpowiedzUsuń
  11. Pierwszy film oglądałam w kinie i był świetny, choć zaczynał się dziwnie ;) Może by ci się spodobał film "Sztuka dorastania", jak dla mnie był całkiem fajny, bo nie taki trochę pusty jak większość filmów o nastolatkach xd
    ♥ littleworldnessy.blogspot.com ♥

    OdpowiedzUsuń
  12. Oglądałam "Weronika postanawia umrzeć" i ryczałam na nim jak małe dziecko. Jeden z piękniejszych filmów, jakie widziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Przez twojego posta muszę znaleźć dużo wolnego czasu bo chcę obejrzeć wszystkie te trzy filmy :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie INNA
    http://zjednoczona.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Oglądałam Bitwę Warszwską niezbyt mnie wciągnął, aczkolwiek czytałam początek książki "Weronika postanawia umrzeć " i też jakoś z niej zrezygnowałam :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajne są : )

    jeta-jeeta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. chyba wszystkie filmy ogladalam :) Bitwę Warszwską zdecydowanie nie dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo ciekawie opisałaś :) Drugi film zaczęłam oglądać :3

    OdpowiedzUsuń
  18. Fajne filmy,jeszcze nie oglądałam ;)
    http://lucja-d.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie oglądałam żadnego z tych filmów, ale mam ochotę na ten pierwszy.

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo fajny blog :) Bardzo tu klimatycznie - lubię takie klimaty :D
    Zapraszam do siebie, może ci się spodoba ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Podkusiłaś mnie filmem "Weronika postanawia umrzeć", obejrzę dzisiaj koniecznie! :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Polecam bardzo przeczytanie książki 'Weronika postanawia umrzeć'. Film przy książce wymięka pod każdym względem :)
    Na 'Bitwie Warszawskiej' miałam okazję być kiedyś w kinie... i niestety usnęłam. Może sam pomysł ukazania wojny dobry jednak gra aktorska odstraszała mnie pod każdym względem...

    OdpowiedzUsuń
  23. Zaciekawiła mnie "Weronika postanawia umrzeć " zaras idę obejrzeć
    +Zapraszam do mnie : http://nerwatia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Tak, filmy bardzo mnie zainspirowały. planuję więc je obejrzeć.+dzieki za komentarz i odwiedziny mojego bloga.

    http://ilikeiting.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Oglądałam ten ostatni. Bardzo fajny. Zapraszam na mój nowy blog: http://life-justi-and-photo.blogspot.com/
    Obserwuję i liczę na rewanż

    OdpowiedzUsuń
  26. Pierwszy film mnie zaciekawił :) Ja również mam swoje ulubione i zamierzam zrobić o nich post ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. nie ogladałam, musze to nadrobic;)mam do Ciebie ogromną prośbe! kliknęłabyś w baner Sheinside na moim blogu? będę bardzo wdzięczna!!! ściskam!

    OdpowiedzUsuń
  28. Cześć.
    Ze względu na to, że po raz enty zaczynam pisać bloga to chciałabym Cię poinformować, że niestety aktualnie nie będę z nikim współpracować. Dzięki za współpracę dotychczasową, w razie pytań napisz do mnie na maila lub fb. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do wyrażania opinii.