sobota, 7 grudnia 2013

Danse Macabre


~
Taniec śmierci?! Dawno, dawno temu a dokładniej w średniowieczu pogrzeby trwały tygodnie a nawet miesiące. Wszyscy mieszkańcy nie zależnie od wieku brali udział w korowodzie gdzie oddawali ukłon śmierci, jej równości. Wczoraj zamiast lekcji polskiego odbył się  Danse Macabre. Każdy w klasie miał za zadanie przebrać się za jakąś złą osobę. Wcielić się w rolę danej postaci, zatańczyć w korowodzie a na sam koniec wyspowiadać się śmierci z jakiej to przyczyny znalazł się w tańcu. Sam taniec nie wyszedł nam za dobrze. Nie potrafiliśmy się w czuć. Pewnie dlatego, że nie potrafiliśmy sobie tego wyobrazić. Z resztą pierwszy raz robiliśmy coś takiego. Po ' korowodzie ' wszyscy usiadaliśmy w kółku i zaczęliśmy spowiadać się z win. Szczerze nie miałam w planach brać w tym udziału lecz każdy musiał.. więc na poczekaniu powiedziałam, że popełniłam samobójstwo ponieważ nie umiałam sobie radzić z życiem. Każdy miał ciekawy pomysł. Po całym przedstawieniu każdy zrobił sobie herbatkę. Wydaje mi się, że tylko mi ten cały taniec śmierci rzucił jakieś inne spojrzenie na śmierć. Ci ludzie zbierali pieniądze przez całe swoje życie by mieć tak odprawiony pogrzeb, dzieci od najmniejszych lat były przyzwyczajane do śmierci. Ludzie w tamtych czasach żyli z poczuciem, że istnieje coś po prostu śmierć. A porównajmy sobie współczesny świat. Rzadko dzieci pojawiają się na pogrzebach. Ludzie nie pamiętają o kruchości życia, że powinno się żyć jak najlepiej.
To dobrze czy źle? jak sądzicie?

23 komentarze:

  1. wooow :O
    My nie mamy takich lekcji,a szkoda!

    OdpowiedzUsuń
  2. U nas nie ma czegoś takiego xd

    niikablog.blogspot.com <-------- nowa notka :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Najdziwniejsze liceum! i najzabawniejsze xd

    OdpowiedzUsuń
  4. Danse macabre to również jest motyw średniowieczny. Trochę inaczej mnie uczono- że taniec ten prowadzi śmierć, która zaprasza do korowodu wszystkich bez wyjątku. Ma to na celu pokazanie równości każdego człowieka.
    czy to zle/? Ja uważam że nie. Zauważmy że w średniowieczu średnia długość zycia wynosiła jakieś 30 lat a teraz wynosi 80. Nie ma wojen jako takich, rozwój medycyny techniki... Prawie wszystko da się uleczyć, więc dlaczego przestrzegać małe dzieci, które też pewnie nie rozumieją co to jest śmierć, o tym że muszą na siebie uważać bo umrą... Wiadomo że wszystko wchodzi w granice rozsądku.
    Niuntis.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszy raz o tym słyszę, ale chyba trochę mnie to przeraża. -.-

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, jestem pod wrażeniem :O

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe doświadczenie z tym przedstawieniem. Można wiele spróbowac zrozumiec...

    kajkams.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawa notka ! :)

    U mnie nowe zdjęcia, zapraszam :)
    http://ideas-style-inspirations.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak tylko słyszę "taniec śmierci" to mi się przypomina zeszły rok i moja praca maturalna z polskiego ;D
    Świetny post, dzięki za przypomnienie! :*


    Pozdrawiam,
    Katherine Unique


    OdpowiedzUsuń
  10. Nie powinniśmy zamartwiać się śmiercią, ale być świadomi, że z życiem nie warto igrać. Sądzę, że ludzie powinni bardziej zacząć się tym tematem interesować, a nie liczyć, że zawsze będzie dobrze .
    Zapraszam do mnie:
    http://magic-music-world.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawe to przedstawienie. Ładne zdjęcie :)
    Pozdrawiam :)

    sylwiaa-m.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Plus dla Twojego liceum za urozmaicanie zajeć, musiało byc ciekawie! Temat smierci powinien być nam bliski, ale zbyt dużo z nas oddala te wizję os siebie i stara sie nie myśleć.

    OdpowiedzUsuń
  13. wow, brzmi ciekawie :D zazdroszcze takich zajec.
    xoxo


    http://mangr0ves.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. "Memento morii" - Pamiętaj o śmierci. Pamiętam to z lekcji j.polskiego... To była jakaś masakra. Jak dobrze, że żyje w XXI wieku! A co do tych waszych zajęć... Właściwie kto coś takie wymyślił i zorganizował?
    http://the-vogue-girl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Ludzie boją się śmierci. Nie mają czasu na rozmyślanie o życiu, to co dopiero o śmierci. Gdybyśmy wszyscy wiedzieli, że został nam tydzień, na pewno 80% z nas zmieniłoby swój dotychczasowy sposób życia, byleby tylko wycisnąć z niego jak najwięcej. Wtedy dopiero zdalibyśmy sobie sprawę, że je marnujemy, albo po prostu nie jestesmy szczęśliwi.

    TAKA TAM FILOZOFIA HAHA xD Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Według mnie powinniśmy zdawać sobie sprawę z kruchości życia, ponieważ to da nam do myślenia, że musimy cieszyć się z każdej chwili, być dla innych dobrym człowiekiem.

    OdpowiedzUsuń
  17. Mnie uczono w szkole podobnie do Niuntis :) Fajna taka lekcja. Ale trochę przerażająca :)

    http://littleworldnessy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. fajny post ;D obserwuję i licze na rewanż :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie słyszałam o takim czymś :D Co do pytania-oczywiście, że źle.

    OdpowiedzUsuń
  20. Fajne są takie lekcje, u nas takiego czegoś nie robimy, a szkoda ;/.

    OdpowiedzUsuń
  21. ♥♥♥♥ Fajny wpis, zapraszamy do siebie zostaw po sobie jakiś malutki śladzik jakim jest obserwacja bądź komentarz. ♥♥♥♥ http://clarrieandcarrie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do wyrażania opinii.