niedziela, 28 czerwca 2015

Odmienić siebie #2


Nie wstydź się!
Żyjemy w szalonych czasach gdzie ludzie boją się być sobą bo najzwyczajniej w świecie wstydzą się kim są. Obawiają się jak inni przyjmą ich osobę, wygląd, charakter, poglądy. Zastanówmy się ile osób, które znamy wstydzą się chociaż jednej rzeczy, która według nich jest upokarzająca? A może sami mamy coś co uważamy za hańbę?
Jedni wstydzą się wiary, drudzy wstydzą się pochodzenia,  trzeci orientacji a jeszcze inni swych udziwnień. Większość z wymienionych przykładów sprowadza się do tolerancji ( na ten temat będzie oddzielny post ). Jeśli wstydzimy się tego kim jesteśmy to stajemy się zniewoleni przez samych siebie. Nie wstydzę się, że mam jedynkę z matematyki i mam poprawkę. Nikt nie jest wszechwiedzący, z wszystkiego dobry. Mam problem z matematyką bo jestem typowym humanistą. Nie wstydzę się mej wiary. Mój tatą jest szafarzem, moja rodzina jest głęboko wierząca jak i ja. Moje choroby nie są dla mnie upokarzające, decyzje, które podejmuje również nie powodują u mnie wstydu. Jestem wolna! nie wstydzę się siebie.
Ludzie mają problem z akceptacją siebie, nie potrafią się z siebie śmiać, biorą do siebie reguły, które inni im wmawiają to doprowadza do wstydu. Kiedy zrobimy coś głupiego, niestosownego to oczywistą rzeczą jest, że się zawstydzimy ale poczucie hańby o której piszę jest długotrwały. Najważniejszą radą jest pogodzić się z tym kim się jest. Trudne ale możliwe. Gdy będziesz dumny z tego kim jesteś wszystko się odmieni.


38 komentarzy:

  1. Dokładnie, powinniśmy być sobą i nie powinniśmy się wstydzić, tego kim jesteśmy.
    Śliczne zdjęcia ;)

    http://nastriala.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Najważniejsze to być sobą, tak jak się czuje, a nie tak jak chcieliby widzieć nas inni :) Dziękuję za odwiedziny i życzę udanych wakacji! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Niby taki banał, ale jednak wciąż ludzie boją się pokazać swoją prawdziwą twarz. Czasami ukrywają bardzo ciekawe fakty np. nietypowe hobby czy umiejętności ;) Staram się na co dzień pamiętać, by być sobą i nie wtapiać się w tłum ;)
    http://przygody-mileny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś byłam bardzo wstydliwą osobą i próbowałam przypodobać się każdemu upodabniając się do niego. Od jakiegoś czasu zmieniłam tę wadę i jestem coraz bardziej pewna siebie! Bardzo motywujący post! Masz rację, nie wstydźmy się tylko bądźmy z siebie dumni!
    http://written-by-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. kiedyś próbowałam się upodabniać do kogoś, teraz czasem troszkę się kimś zainspiruję, myślę, że to nawet lepiej :) w końcu po to mamy np. idoli ;)
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Jej niesamowite zdjęcia, oby takich więcej! c:
    http://astrall-bloguje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja wstydze się wielu rzeczy! np. Rozmawiac po angielsku z Anglikiem, przy Polaku który umie angielski perfekt! tak samo kierować autem przy osobie która jest dobrym kierowcą ;) Może dziwne momenty, ale tak już mam :P Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie masz czego :) Na początku też tak miałam ale to minęło bo te osoby potrafią zrozumieć to, że nie mówimy idealnie w tym języku. Może tylko nam się wydaje, że jesteśmy beznadziejni.

      Usuń
  8. Ja wstydzę się jedzenia publicznie, bo mam wrażenie że wszyscy na mnie patrzą.... Super post! Rewelacyjne zdjęcia! Mam prośbę czy mogłabyś pomóc mi dobić do 200 czytelników? Odwdzięczę sie. Z góry dziękuję
    royal-princes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. świetne zdjęcia :)

    Obserwuję Twój blog, liczę na rewanż :)

    Zapraszam: agatakphotography.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę być bardziej odważna :)
    Klikniesz w kliki w nowym poście będę wdzięczna ;*

    OdpowiedzUsuń
  11. To prawda! Nie warto wstydzić się tego jacy jesteśmy :)
    http://przyszopceuszatych.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. nie powinniśmy się wstydzić tego kim jesteśmy. Każdy jest jaki jest bez względu na wszystko i powinniśmy być z tego dumni :)
    obserwuję i również zapraszam do obserwacji :)

    http://heloumama.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. mądrze piszesz, trzeba być sobą
    ______________________
    Zapraszam na mojego bloga - klik!

    OdpowiedzUsuń
  14. Nikt nie jest idealny, powinniśmy być z
    siebie dumni a nie się wstydzić :) bardzo
    motywujący i inspirujący post :) i świetny blog <3
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Swietny post ;)
    Poklikasz w linki w ostatnim poscie? Dla mnie to bardzo wazne, a dla Ciebie to kilka sekund. Postaram sie odwdzieczyc obserwacja! Jesli to zrobisz poinoformuj mnie w komentarzu, niezwlocznie cie zaobserwuje!
    Moj blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  16. Masz rację w 100%. Nie powinniśmy wstydzić się poglądów, wyglądu czy tego jakimi jesteśmy. Każdy z nas jest jedynym i niepowtarzalnym egzemplarzem. Cudowne zdjęcia ^^
    http://stop-wasting-oxygen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Na szczęście teraz jestem dumna z tego, kim jestem. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wspaniały blog, a ten post skłania do refleksji nad swoim życiem i budowaniem siebie..
    Tym bardziej przez tak młode osoby jak my, bo przecież najpiękniej być sobą!
    Zdjęcia magiczne *-*
    .
    Zapraszam
    http://poetycka-materia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne, prawdziwe i dojrzałe słowa!


    klik:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo nie lubię gdy ludzie mówią, że są typowymi humanistami i na to zwalają swoje złe oceny. Również jestem humanistką, ale nad matematyką w roku szkolnym siedzę po kilka godzin dziennie, uczęszczam na korepetycje i jakoś daję radę. Nie licząc tych słów post bardzo mądry. Słowa dojrzałe. Masz rację, musimy zaakceptować siebie i nie bać się swojej odmienności, inności.

    pannanikt001.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem typową humanistką o czym świadczą moje oceny z rozszerzonej historii czy polskiego. Często spotykam się z humanistami, którzy mają same dwójki i trójki z góry na dół. Również w roku szkolnym zazwyczaj spędzam dużo czasu nad matematyką. Jednak w tym drugim semestrze byłam non stop chora, śmierć mojej babci.. i wiele innych przyczyn, które przyczyniły się do mojej oceny niedostatecznej.

      Usuń
  21. Mądre, piękne słowa!
    http://niniakk.blogspot.com/ zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetny post. W obecnych czasach wiele osób wstydzi się powiedzieć o czymś głośno, a także boi się reakcji ze strony innych na to, gdy będzie się po prostu sobą. Nieraz spotkałam się z taką sytuacją, gdy inni bali się opinii reszty i woleli nie wyrażać własnego zdania. Moim zdaniem nie powinniśmy się wstydzić tego kim jesteśmy i nie powinniśmy pozwalać sobą pomiatać, i dopasowywać się do innych. Owszem, czasem jest ciężko, ale jednak nie można zatracać samego siebie w tym świecie, tłumiąc własną osobę, gdzieś w środku.

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetny post!
    Obserwujemy? :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Piękne zdjęcia i cudowny wpis :)
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Mam prośbę, znalazłabyś trochę wolnego czasu do poklikania w linki do ROMWE w moim ostatnim poście? Bardzo mi zależy, ponieważ pragnę rozwijać bloga poprzez lepsze look'i co umożliwia mi ROMWE. Byłabym bardzo wdzięczna, po kliknięciu w każdy link trzeba poczekać 15 s na tej stronie, bo inaczej kliknięcie się nie liczy. Koniecznie napisz mi czym mogłabym się odwdzięczyć :)

    Mój blog

    POMOŻESZ?-Jeśli tak, to koniecznie napisz mi w komentarzu na moim blogu!

    OdpowiedzUsuń
  25. Dokładnie! Warto się nie wstydzić i mówić to co się myśli. :)

    Zapraszam: dziecie-kwiatu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie warto się wstydzić :)

    Dziękuje za komentarz, jeśli masz ochotę zapraszam ponownie :)
    LIFE PLAN BY KLAUDIA

    OdpowiedzUsuń
  27. świetny i mądry wpis, nie warto się wstydzić :)

    Dziękuję za komentarz i zapraszam na nowy post!
    blog - klik♥

    OdpowiedzUsuń
  28. Ekstra wygląd bloga i cudny wpis !
    http://want-cant-must.blogspot.com/2015/07/attack.html

    OdpowiedzUsuń
  29. fajny post :) najważniejszą rzeczą dla nas samych jest zaakceptowanie tego, kim jesteśmy :)

    http://dalenadaily.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Doskonały wpis! Tak dalej! Pierwsze zdjęcie jest przepiękne.

    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  31. świetny post ;)

    http://patrycjaolech.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do wyrażania opinii.